31 Aralık 2006

Terra Incognita 24.12.06

Mauro Pelosi - Paura ( La Stagione Per Morire - 1972 ) İtalya


Romalı Besteci - Söz yazarı ( Singer&Song writer'ın yerini tutuyor mu ? :)) ) 70lerin ilk yarısında akustik gitar ağırlıklı yaylı orkestral düzenlemelerinde yeraldığı albümler yaptı. benim özellikle La Stagione Per Morire benim çok hoşuma gidiyor. melankolik ama bir yandan da kinayeli bir şarkı söyleme tarzı var Suicido (İntihar) gibi karanlık bir şarkıyı bile alttan alta dalga geçer gibi söylüyor gibi bir hali var.

Diskografi :

LP - La stagione per morire (Polydor 2448 010 - 1972)
LP - Al mercato degli uomini piccoli (Polydor 2448 017 - 1973)
LP - Mauro Pelosi (Polydor 2448 056 - 1977)
LP - Il signore dei gatti (Polydor 2448 092 - 1979)

http://www.mauropelosi.it/


Enzo Capuano - Memoria ( Storia Mai Scritta - 1975 ) İtalya


Gerçek bir yitik albüm !! Hiç düşünmeden ilk 10 albümüme koyabileceğim , Hani şu ıssız ada albümleri listeleri olur ya o listeye ilk numaradan girebilecek çok kişisel hatıralar yükleyebileceğiniz bir albüm. bazı sanatçı ve albümleri tanıtırken kişisel olmaktan başka çareniz kalmıyor. 38 dakikalık albüm 8 bölümden oluşan tek bir süit gibi. gitarları Capuano çalıyor. klavyeyi Mario Panseri harika kullanıyor. albüm bu ikisinin ortak bir çalışması gibi klavye tonları bestelere gerçek değerini veriyor. bir de Davulda Giovanni D'Aquila var. Bas gitar'ı Panseri klavye ile hallediyor. Şarkı sözleri ise Mario De Luigi Jr 'a ait.

Enzo Capuano ile Mario Panseri Panseri'nin 1973 tarihli Adolescenza albümünde de beraber çalışmışlar. Onu da ne zamandır arıyorum ama halen bulamadım. Eğer elinizde bu albüm varsa lütden benimle temasa geçin.

ITALIAN MUSIC COLLECTORS !!!! PLEASE HELP ME FOR Mario Panseri's Adolescenza album FROM 1973 , IF YOU HAVE THIS ONE PLEASE CONTACT ME ( TRADE or SOMETHING ? )


Kimya Mühendisi olan Capuano daha sonraları aktörlük yaptıktan sonra 1980 de Milano Sanat Akademisinden mezun oluyor. ve bir çok operada Bariton olarak rol alıyor. Sanatçı halen Milanoda yaşıyor. ve bu albümündeki tarzından uzak klasik müzik sanatçısı olarak çalışıyor.

Enzo Capuano - (1975) Storia Mai Scritta

Enzo Capuano : gitar, vokal , Besteler
Mario Panseri : klavye
Giovanni D' Aquila : Davul , Vurmalılar
Mario De Luigi Jr : Şarkı sözleri



Cargo - Yelly Rose ( Cargo - 1972 ) Hollanda

Hollandalı gitarist kardeşler Jan De Hont ve Adrie De Hont'un grubu Cargo önceleri September adıyla bir kaç 45lik yayınladıktan sonra. isimlerini Cargo'ya çevirdiler ve tek albüm çıkardıktan sonra hemen hepsi başka gruplarda çalıştılar, Jan De Hont ; Neerlands Hop ve DeMaskers ile senelerce çalıştı. Davulcu Dennis Whitbread daha önceden ünlü Ekseption ile çalışmıştı. albümde çalan diğer bir davulcu geçen haftalarda çaldığım Brainbox ile çalışmıştı. Hollanda rock tarihinde hem gözardı edilmiş , ıskalanmış bu Wishbone Ash tarzı ikiz gitarlı grubu bir kenara not edin !!

Müzisyenler ;

Jan de Hont (guitar)
Adrie de Hont (guitar)
Willem de Vries (bass)
Dennis Whitbread (drums)
Ador Otting (organ)
Frans Smit (drums)
Jerry Göbel (drums)
Hessel de Vries (keyboards vocals)
Snuffel (drums)

Cargo -1972 Harvest

http://users.keyaccess.nl/~wemmg01/cargo.htm


Czeslaw Niemen - Smutny Ktos I Biedny Nikt ( Aerolit - 1974 ) Polonya

Hammond , Mellotron ustası Niemen (Czeslaw Juliusz Wydrycki) 1939 da Stare Wasiliszki'de Sovyetler birliğinde doğdu ve ailesi 1958 de Polonyaya göç etti. Daha sonradan Niemen ırmağının ismini kendine soyad olarak aldı. Polonya'ya rock müziğini ilk sokan kişilerden biri ve Polonya rock tarihindeki en önemli kişidir. 1969'daki tarihi Enigmatic albümündeki en önemli parçalardan birinin sözleri 19.yy şairi Cyprian Kamil Norwid 'in hem Macaristanın hemde Polonyanın ulusal kahramanlarından olan sonradan müslümanlığı seçen, Osmanlı imparatorluğunda Halep valisi olarak görev yapan Jozef Bem için yazdığı bir şiire bestelediği "Bema pamięci żałobny rapsod" (Kederli bir rapsodi) çok etkileyici bir parçadır. Parçayı Mahavishnu Orcestra'dan tanıdığımız Jan Hammer ve Rick Larid ile birlikte kaydetmiş ve CBS plakçılık tarafından A.B.D. de yayınlanmıştır. Sanatçı 2004 de öldü.

Diskografi :

1967 Dziwny jest ten świat ("Strange Is This World")
1968 Sukces (Success)
1968 Czy mnie jeszcze pamiętasz ("Can you remember me")
1969 Enigmatic
1970 Niemen Enigmatic (aka Człowiek jam niewdzięczny - CD edition)
1972 Niemen Vol. 1 (aka Marionetki with Vol. 2 - CD edition)
1972 Niemen Vol. 2
1972 Strange is This World (English lyrics)
1973 Ode to Venus (English lyrics)
1973 Russische Lieder (Russian lyrics)
1974 Mourner's Rhapsody (English lyrics)
1974 N.AE. (aka Niemen Aerolit)
1975 Katharisis
1977 Idée Fixe
1978 Best of Niemen (early singles collection)
1980 Postscriptum
1982 Przeprowadzka ("Removal")
1989 Terra deflorata
2001 Spodchmurykapelusza ("Fromunderacloudofahat")




Guru Guru - Dagobert Duck's 100th Birthday (Dance Of The Flames - 1974) Almanya


Alman Frank Zappa !! :) Mani Neumeier'ın grubu Guru Guru 1970'den beri aktif en önemli albümleri 70lerin ilke yarısında yayınlandı. Bas gitarda Uli Trepte , Gitarda Ax Genrich ile üç kişilik bir power trio olarak kuruldu. Zamanla bire çok eleman değiştiren Mani tabiki hiç bir zaman bu sinerjiyi başkaları ile yakalayamadı ama bir istisna var tabiki .... Houschang Nejadepour ... ile yaptıkları Dance of the flames(1974) benim en sevdiğim albümleridir. bir çokları içinde yaptıkları en iyi işlerden biridir. Gitarist Ax Genrich ayrılınca 1974 yılında eski Eiliff gitaristi (Bu grup sırada !! ) İranlı Houschang Nejadepour kadroya girer ve süper bir performansla albümü klasik bir rock albümü yapacak maharette wah wah pedalı ile sihirbazlıklara girişir.

Diskografi :

1970 UFO
1971 Hinten
1972 Känguru
1973 Guru Guru
1973 Don't Call Us, We Call You
1974 Dance of the Flames
1975 Mani und seine Freunde
1976 Tango Fango
1977 Globetrotter
1978 Live
1979 Hey du
1981 Mani in Germany
1983 Mani Neumeiers neue Abenteuer
1987 Jungle
1988 Guru Guru 88
1988 Live 72
1993 Shake Well
1995 Wah Wah
1996 Mask (limited edition)
1997 Moshi Moshi
1999 Live 98 (3 CD - Set)
2000 2000 Gurus
2003 Essen 1970
2005 In the Guru Lounge

Dance of the flames kadrosu :

Mani Neumeier : Davul
Houschang Nejadepour : Gitar
Hans Hartmann : Bass

http://guru-guru.com

Okay Temiz (Oriental Wind) - Denizaltı rüzgarları ( Drummer of two worlds - 1980) Türkiye&İsveç


1939 doğumlu Okay Temiz Türkiyenin yetiştirdiği en önemli müzisyenlerden çalıştığı sayısız ensemble , grup ve proje var. 67 yaşında hala eskisi kadar aktif. Hindistandan , İskandinavya'ya Afrikadan Avustralya'ya kadar bir çok ülkede bir çok farklı sanatçı ile çalışan usta müzisyen

1972 de Stokholm'de kurduğu Oriental Wind ile İsveçte büyük sükse yaptı. Don Cherry , Bobo Stenson , Janne Schaffer gibi bir çok müzisyen ile tüm dünya tarafından saygı duyulan albümler yaptı. Ben küçükken Okay Temiz denince ... haaaa deniz kabukları , incik boncuk ile müzik yapan adam diye biraz da küçümseyici bir üslup ile bahsedilirdi. İşte bu yüzden senelerce İsveçte yaşadı. Askerliğini müzisyen olarak yapmak için inatla 18 ay er olarak yapan sanatçının müzik aşkına saygı ile eğiliyorum.

Nice güzel eserlere daha Okay Temiz ....

Sanatçının ayrıntılı diskografisini aşağıdaki linklerde bulabilirsiniz

http://www.okaytemiz.com/
http://yunus.cmpe.boun.edu.tr/~hocaoglu/music/temiz/discography.htm
http://www.geocities.com/BourbonStreet/Quarter/7055/Temiz/index.htm
http://www.goldenhorn.com/display.php4?content=library&page=golden_okaytemiz.html

Parçada çalan müzisyenler ;

Okay Temiz (percussions)
Ziyaettin Aytekin (ney, zurna, sipsi) - tracks 4, 6 & 7
Arif Sag (saz) - track 1
Akay Temiz (kalibas, drums, bongos) - tracks 1, 2 & 7
Atilla Özdemiroglu (synthesizer) - track 1


Passport - Jadoo ( Cross Collateral - 1975 ) Almanya


Klaus Doldinger yarım asırdan fazladır sakofon ve klavyesi ile müzik dünyasında; 1953 yılında İlk grubu bir Dixie-land big band olan The Feetwarmers'a giren Doldinger kendini 1971 yılında kurduğu Passport ile duyurdu. Bu muhteşem Alman Jazz-rock kadrosu 70lerin ilk yarısında artık birer klasik olarak kabul edilen Doldinger's Jubilee , Ataraxia , Lookin thru , Cross Collateral gibi jazz rock şahikaları jazz rock arşivcilerinin ilk göz ağrılarındandır. Grubun kadrosunda ilk önce davulcu olarak tanınan daha sonra Almanya'nın en tanınan şarkıcılarından olan Udo Lindenberg , Bass ta Lother Maid Klavyede Jimmy Jackson dan oluşmaktaydı. Ama en ünlü kadrosu Davulda "ahtapot" Curt Cress , Bass ta yine bir usta Wolfgang Schmid ve klavyede Kristian Schultze den oluşmaktaydı. programdaki parçada da bu kadro yeralıyor.

Diskografi :

1971 Passport Atlantic
1972 Second Atlantic
1973 Doldinger Jubilee [1973] Atlantic
1973 Doldinger Atlantic
1973 Handmade Atlantic
1974 Doldinger Jubilee Concert [live] Atlantic
1974 Looking Thru Atlantic
1975 Doldinger Jubilee [1975] Atlantic
1976 Infinity Machine Atlantic
1977 Iguacu Atlantic
1978 Sky Blue Atlantic
1979 Garden of Eden WEA
1980 Lifelike Atlantic
1980 Oceanliner Atlantic
1981 Blue Tattoo Atlantic
1982 Earthborn Atlantic
1985 Running in Real Time Atlantic
1989 Talk Back Atlantic
1998 Cross-Collateral Atco
2000 Passport Live Wea International
2001 Doldinger Jubilee [1975/Bonus Track]
2001 Man in the Mirror Atlantic


Sinn Sisamouth - I'm still waiting for you - Kamboçya


Sinn Sisamouth'u 60 ve 70 lere ait bir toplama CD de farkettim. Kamboçyadaki pop müzik tarihinde önemli bir yeri ve trajik bir öyküsü var. 1935 yılında (Horoz yılı) doğan sanatçı 1975 yılında Kızıl Kimer gerillaları tarafından öldürülüp ölüm tarlaları denilen binlerce isimsiz mezarın bulunduğu tarlalara gömüldüğünde karısı çocuğuna hamileydi.



programdaki parça Animals 'ın en meşhur şarkısı House of the rising sun'un Kimer dilindeki bir yorumu.









































17 Aralık 2006

Terra Incognita 17.12.06

Osiris - Who remembers ( Myths & Legends - 1984 ) Bahreyn

Arap yarımadası ve Ortadoğu'nun en azından benim bildiğim tek progressive rock grubu Osiris ismini Eski Mısırın yaşam , ölüm ve bereket tanrısından alıyor. ilk albümleri 1982 yılında çıktı. Grup Muhammed Nebil ve Sabah kardeşler tarafından kuruldu. Grubun kökleri yarı amatör Witch grubuna ve 1969 dayanıyor.Ülkelerine yabancı bir müzik yapmalarına rağmen büyük bir başarı kazandılar. 1974 de Teksas'a Makine mühendisliği öğrenimi için giden Muhammed ve Londra'ya Uçak mühendisliği için giden Nebil gruba ara vermek zorunda kalıyorlar. 1980 de Bahreeyn'e dönen kardeşler bu sene Osiris'i kuruyorlar. Bestelerin büyük bölümü Muhammed tarafından yapılıyor fakat düzenlemeler grup tarafından beraber gerçekleştiriliyordu. Müzikleri yerel Arap melodilerinden ektilense de İngiliz progressive rock grupları Camel , Yes ve Genesis'in izinde giden bir soundları var. Parçaların düzenlemelerinde progressive rock'ın tipik özellikleri olan tempo değişimleri tema geçişleri çok başarılı. Gitar ve klavye düetleri , flüt pasajları... Belki de en sevdiğim Neo-progressive gruplardan diyebilirim.

Diskografi :

Osiris (82)
Myths and Legends (84)
Reflections (89)
Beyond Control - Live (02, Live, Recorded 1991)


Kadro :

Mohamed Al Sadeqi / gitar, vokal

Abdul Razak-Aryan / klavye, vokal

Nabil Al Sadeqi / davul

Sabah Alsadeqi / Solo Vokal

Abdul Razzak Arian / org ve klavyeler

Nader Sharif / piyano ve klavyeler

Ali Khonji / bas

http://www.osiris.1hwy.com/osiris1.htm


Barış Manço & Kurtalan Ekspres - 2025 ( Sözüm Meclisten dışarı - 1981) Türkiye



Barış Manço'yu tanıtmaya gerek yok tabiki ama bu programda çalacağım parçayı gençler büyük ihtimalle pek bilmiyorlardır. Galiba piyasada bulunabiliyor ama kötü bir baskı ile ve plaktaki kayıt bilgileri ve müzisyenlerin bilgileri bulunmuyor. Albüm ben ilkokuldayken çıkmıştı (1981) ilkokul mezuniyetinde bütün sınıf Arkadaşım Eşek şarkısını söylemiştik :) O sıralar devmlı arabanın teybinde bu albüm dönüp dururdu ( Bir de o sıralar çıkan Edip Akbayramın Nice Yıllara albümü ile birlikte ) Dönence ve Gülpembe ile birlikte o zamana kadar rastlamadığım tarzda enstrümental ve hayli uzun olan 2025'e bayılırdı. Hala da bayılırım. Popüler olupta bu kadar deneysel işler yapmak bu ülkede sadece ona malolmuştur. daha önce 2 kez kullandığı temayı bir kez daha kullandı. Söyleyecek çok fazla şey var onun ve grubu Kurtalan Ekspres hakkında ama bunu başka bir sayfaya bırakıyorum ve Radyoya yetişmek için izninizi istiyorum.

Sözüm Meclisten dışarı - 1981

Kadro :

Ahmet Güvenç - Bas

Caner Bora - Davul

Celal Güven - Vurmalılar

Bahadır Akkuzu - Gitar

Nejat Tekdal - Klavyeler

Barış Manço - Klavyeler

Serdar Akatlar - Nefesliler


Azahar - Zahira (Azahar - 1979) İspanya



İspanyada kurulan Uruguaylı , Mısırlı ve İspanyol müzisyenlerden kurulu Azahar (Portakal çiçeği) Flamenko etkili ve zaman zaman endülüs tarzı arabik tadlar alabileceğiniz bir müzik yapıyorlar. yani Terra Incognita için çok iyi bir örnek. Yerel bir rock yapıyorlar. Kastanyetler , ispanyol ve arap tarzı ritmler, İspanyolca vokaller ....

Grup Madridte kuruldu , ilk albümleri Elixir (1977) adındanda anlaşılabileceği gibi (iksir) büyü , sihir gibi doğu mitolojilerinden temalar içeriyordu. İlk albümde vurmalılar ve davul olmadan sadece ritm elemanı olarak bas gitar kullanılan , akıcı flamenco gitarlar ve fender rhodes , mellotron destekli yumuşak bir albümden sonra 1979 daki ikinci albümleri Azaharda konuk bir davulcu ile daha sert ve köşeli bir rock yaptılar.

Yandaki linklerden ulaşabileceğiniz İspanyol Rock Ansiklopedisinde yazan bir yoruma göre Marihuana'nın yasal olması gerektiği gibi görüşleri yüzünden o sıradaki Franco rejimi tarafından baskı görmüşler ve plak yapmaları dolaylı olarak (plak firmalarına aba altından sopa göstererek) engellenmiş. Solistleri Dick Zappala tutuklanıp sınırdışı edilmiş. Gitarist Antonio Valls İtalya'ya kaçmış ( çok tanıdık hikayeler ? )

Kadro :

Ricardo "Dick" Zappala (vokal , klavye)

Gustavo Ros (klavye) (önceleri Manolo Manrique)

Antonio Valls (guitar)

Jorge "Flaco" Barrall (bass)

Willy Trujillo (drums) (önceleri Manolo Giménez, eski Crack elemanı)

Diskografi :

1977 - Elixir
1979 - Azahar




Solaris - Solaris (Marsbéli Krónikák - 1984) Macaristan


Solaris 80'lerin başı


Solaris 25. senesini geçen mayıs ayında Budapeştede verdikleri konserlerle kutladı. İsimlerini Stanislaw Lem'in kendisinden daha ünlü bilim kurgu romanından alan grup ilk ve en ünlü albümleri Marsbéli Krónikák'ı ise (Mars Günlükleri) Ray Bradbury'nin aynı isimli romanından aldı. Grup albümü Martian Chronicles adıyla uluslararası piyasada da çıkardı. Flütçü Attila Kollar ve gitarist István Cziglán'ın önderliğinde kurulan grup enstrümental senfonik rock yapıyor. Orta Avrupa'ya ve Balkanlara özgü etnik melodileri de kullanan grup Asia Minor ve Camel sevenler için iyi bir tüyo olabilir ( Hala haberiniz yoksa tabiki )

Konser kayıtlarından da performanslarının harika olduğu belli "Live in Los Angeles - 1996" grup dediğim gibi hala aktif. Keşke konser düzenleyen firmalar bu tür kaliteli ve ucuza getirilebilecek grupları getirebilseler !!

Kadro :

István Cziglán (toprağı bol olsun) - gitar (1980-1998)
Róbert Erdész - klavye (1980 - )
Attila Kollár - flüt (1980 - )
László Gömör - davul (1982-)
Tamás Pócs - bas (1982 - )
Gábor Kisszabó - bas (1980-1982 , 1995 - )
Csaba Bogdán - gitar (1981-1982 , 1995 - )

Eski üyeler

Ferenc Rauschenberger - davul (1981-1982)
Attila Seres - bas (1980)
Vilmos Tóth - davul (1980-1981)

Diskografi :

Solaris (SP), 1980
Counterpoint (SP), 1981
Marsbéli Krónikák (Martian Chronicles) (LP), 1984
SOLARIS 1990 (double LP, double CD), 1990/1996
Live in Los Angeles (double CD), 1996
Nostradamus: Próféciák könyve (Nostradamus: Book of Prophecies) (CD), 1999
Solaris archív 1. - Back to the roots... (Az első idők...) (CD), 2000
Solaris archív 2. - NOAB (CD), 2005


Solaris 2006
http://www.solaris.hu/



Corte Dei Miracoli - E Verra L'Uomo (Corte Dei Miracoli - 1976) İtalya


Yine 2 klavyeli bir grup ve bu sefer gitarist yok ! , Savonalı grup gerçekten eşsiz bir müzik yapıyor. Müzisyenler yine 1. sınıf ama en önemli özellikleri diğer hiç bir gruba benzemeyen özgün bir müzikaliteleri var. Aktif oldukları 70lerde çıkan tek albümlerinde ünlü New Trolls elemanı Vittorio De Scalzi gruba albümde gitarları ile yardım etmiş.

1973 te eski Il Giro Strano klavyecisi Alessio Feltri ve Tramps elemanlarının beraberliği ile kurulmuş. İkinci klavyeci Michele Carlone deneyimli bir caz piyanisti. Grup elemanları Corte Dei Miracoli adı altında sadece 3 sene beraber çalışmış son kadrolarında artık bir gitaristte bulunuyormuş. Valerio Piccioli.. Michele Carlone daha sonra ünlü caz üçlüsü Gialma 3 'ü kurmuş. Feltri, Siri ve Piccioli grup dağıldıktan sonra tekrar Il Giro Strano'yu kurmuşlar.

Albümün en büyük özelliği düzenlemelerin çok titiz olması ama müzisyenlerin amatör ruhla çalan hırslı bir performans göstermeleri 5 temadan oluşan albüm temaların bir kaç kez farklı enstrümanlar ile tekrar yorumlanmaları ile kotarılmış. I Due Amanti Victor Hugo'nun Notre Dame'ın kamburu eseri üzerine yazılmış bir parça.

Kadro :

1973-74
Graziano Zippo (vokal)
Alessio Feltri (klavye)
Michele Carlone (klavye)
Gabriele Siri (bas)
Flavio Scogna (davul , vurmalılar)

1975

Carlone'nin yerine Riccardo Zegna giriyor (klavye)


LP
1976 Corte dei Miracoli

CD
1992 Dimensione onirica (1973 - 1974 kayıtları)
1993 Live at Lux ( 1976 konser kayıtları )
1994 Corte dei Miracoli (1976 albümünün tekrar basımı)

Atmosphera - Lady Of Shalot (Lady Of Shalott - 1977) İsrail


İsrailli Yes replikası , Kurulduklarında 16,17 yaşlarında olan grup üyelerinin Yes grubundan yoğun etkilendikleri daha ilk bir kaç notada belli oluyor. Vokalist Jon Anderson , Basçı Chris Squire , gitarist Steve Howe'u resmen taklit ediyorlar. Ama belki de en az onlar kadar iyi müzisyenler. 1977 de kaydedilen albümleri "Lady of the Shalott" kaydedildiği yıllarda piyasaya çıkarılmadı. Albüm İngiliz şair Lord Alfred Tennyson'un aynı isimli şiiri için (http://charon.sfsu.edu/TENNYSON/TENNLADY.HTML ) bestelendi. Ayrıca yine bu şiirden etkilenen ressam John William Waterhouse'un aynı isimli çok ünlü tablosu (http://www.pathguy.com/shalott6.jpg) bugün Londradaki Tate Gallerydeki en önemli tablolardan 25 sene sonra 2002 yılında master bantlar elden geçirilerek yayınlandı. Gitarist Motti Fonseca için progressive rock forumlarında Ortadoğu'nun en hızlı gitaristi diyorlar. ( Ne demekse ? ) Grup gerçekten kaliteli bir müzik yapıyor ama ne yazıkki orijinallikten uzaklar. Dinlediğim en iyi Yes taklidi ama bu herhalde bir grup için iyi bir sıfat olmasa gerek. Keşke bu kayıtlarından sonra DAH özgün şeyler deneselermiş. ( Veya yayınlasalardı da biz de bunları dinleyebilseydik)


Vokalist Efrayim Barak daha sonra Zingale ile çalıştı (bu grubu da ileride dinletmeyi düşünüyorum.)
Bas gitarist Alon Nadel sonralarda stüdyo müzisyeni olarak bir çok caz müzisyeni ile çalıştı.


Diskografi :

Lady Of The Shalott - 1977 (2002 de yayınlandı)

Kadro :

Efrayim Barak : vokal
Moti Fonseka : gitar
Alon Nadel : bas
Yuval Rivlin :klavye
Ami Lipner (Mi El-Ma) :davul




Ekseption - A la Turka ( 5 - 1972) Hollanda
(Programın süresi elvermediğinden yayınlanamadı ! )

Klavye virtüyözü Rick Van Der Linden'in grubu. Haarlem konservatuarından 1967 de kilise orgu , piyano , armoni ve konturpuan sertifikalarıyla mezun oldu. (Sonra mezun olduğu üniversitede profesör olarak eğitim verdi) Kurduğu gruplar ( Trace , Ekseption) dışında bir çok film müziği , bale , tiyatro eserini müzikledi. 1968 de grubu Ekseption ile Loosdrecht Jazz Festivalinde büyük başarı kazandı; Ve böylece Avrupadaki bir çok büyük konser salonlarında (Olympia Paris, Palladium Londra, Harmonie Hamburg) sahne aldılar. İlk kadro aşağıdaki müzisyenlerden oluşmaktaydı.

Rick van der Linden : Klavye
Rein van den Broek: Trompet
Cor Dekker : Bas
Rob Kruisman : Saksofon
Peter de Leeuwe : Davul
Huib van Kampen : Saksofon , Trombon

Van Der linden Mozart , Beethoven , Mendelssohn Rahmaninoff yorumları ile 3 kez Haarlem piyano yarışmasını kazandı. Trace ve özellikle Ekseption klasik müziğin ünlü temalarını caz varyasyonları ve nefesli enstrümanların caz kompozisyonlarına uygun düzenlemeleri ile yorumladılar. Rick Van Der Linden bu senenin başında Ocak 22 de hayata veda etti.

Diskografi :


Ekseption 1 L.P 1968
Beggar Julia's Time trip L.P 1969.
Ekseption 3 L.P. 1970
00.04 L.P. 1971
Ekseption 5 L.P. 1972
Trinity L.P. 1973
Back to the classics L.P.
Best of Ekseption Classics L.P.
Best of Ekseption L.P.
Classic in Pop L.P.
Dance Macabre L.P 1981.
Ekseption 78 L.P. 1978
Ekseptional classics L.P.
Ekseption 89 L.P.+ C.D 1989.
Ekseption Witte Album L.P.
Motive L.P.
Past and Present L.P.
Plays Bach C.D.
Poplions C.D.
Reflection C.D.
Selected Ekseption C.D.
The fifht greatest Hits C.D.
With Love from Ekseption C.D.
Ekseption Live at Idssteiner Schloss L.P 1978.

4 Aralık 2006

Terra Incognita 10.12.06

Antonius Rex - Magic Sadness (Ralefun – 1978) İtalya


Antonio Bartoccetti , nam'ı diğer Antonius Rex. İlk grubu Jacula. 1969 da Londrada kaydedilen ve 300 kopya basılan bir albüm çıkardı. Vokaliist Doris Norton ile beraberliği bu yıllara dayanıyor. Jacula gerçek bir grup değil bu plak için bir araya getirilmiş session muzisyenleriydi. Albüm depresif bir tarzda davul olmadan kaydedilen kilise orgu ve gitar ağırlıklı bir sounda sahipti. 1971 de Invisible Force ve Dietro noi Deserto isimleriyle kendi imkanlarıyla bir kaç 45lik çıkardılar ( Bartoccetti ve Norton ) Jacula'nın ilk albümünde medyum Franz Parthenzy de diğer grup elemanları ile albüm bilgilerinde yeralıyordu. 1974 de grubun ismini Antonius Rex olarak seçti ve Neque semper arcum tendit rex yayınlandı. Albüm 17. yy karakteristiğindeki şeytani harflerle bezeli kapağı ile güçlü sözleri ile dikkat çekiciydi.plağın büyük plak firmalarınca çıkması düşünüldü ama tanıtım için basılan sınırlı sayıdaki plak ile sınırlı kaldı. Grubun ticari olarak ilk defa 77 de Zora albümü ile vitrinlerde yerini aldı. sözler yine okültist temalar üzerine ve depresif bir tarzı vardı. albümde I Raminghi grubundan Franco Mussita and Angelo "India" Serighelli de müzisyen olarak yeraldılar. Ralefun albümünde ise Bartoccetti'ye Marco Ratti ve Hugo Heredia yardım ettiler. 1979deki Anno demoni albümü 499 kopya basıldı ve hepsi tek tek Antonius Rex tarafından imzalandı.


Kadrolar :


JACULA

Antonio Bartoccetti (guitar, vocals)
Fiamma Dallo Spirito (vocals, violin, flute)
Charles Tiring (keyboards)


INVISIBLE FORCE

Antonio Bartoccetti (guitar, vocals)
Elisabeth d'Esperance (vocals)
Charles Tiring (keyboards)
Peter McDonald (bass, drums)


DIETRO NOI DESERTO
Luciano Iura (vocals, organ)
Luciano Quaggia (guitar)
Antonio Bartoccetti (bass)
Mauro Baldassari (drums)


ANTONIUS REX 1974-77:

Antonio Bartoccetti (guitar, vocals)
Doris Norton (keyboards, vocals)
Albert Goodman (drums) 1978:
Antonio Bartoccetti (guitar, vocals)
Doris Norton (keyboards, vocals)
Jean Luc Jabouille (drums)


Diskografi :

JACULA

1969 - In cauda semper stat venenum Gnome single
1972 - Tardo pede in magiam versus
1990 - Rogers CD
1992 - Tardo pede in magiam versus (1972 albümü)
2001 - In cauda semper stat venenum Black Widow (1969 albümü)

INVISIBLE FORCE

1999 mundi finis Unifunk (1971 45liği)

DIETRO NOI DESERTO

Aiuto Decca (1971)


ANTONIUS REX
2002 - Neque semper arcum tendit rex Darkness (1974 45liği)
2002 - Black Widow
1977 - Zora Tickle (45lik)
1978 - Ralefun Radio (45lik)
1979 - Anno demoni
1980 - Praeternatural Musik Research
2003 - Black Widow
2005 - Magic ritual Black Widow CD
1992 Anno demoni (1979 albümü)
2001 - Black Widow (1979 albümü)
1994 - Black Widow (Remastered + 2 bonus)
1994 - Zora (1977 albümü)
1994 - Ralefun (1978 albümü)
2002 - Neque semper arcum tendit rex Black Widow (1974 albümü) 2003 - Praeternatural Black Widow (1980 albümü)
2005 - Magic ritual Black Widow (DVD) 2005 DVD+CD set


ItalianProg sitesini hazırlayan Augusto Croce’nin Temmuz 2002 de Antonio Bartoccetti (A.B.) ve Doris Norton (D.N.) ile yaptığı röportajın çevirisi


Bütün bu grupların dağılmasının sebebi neydi ?


A.B.: Jacula meselesi 72 de kapandı, Charles ( 18 yaşında eşi olan 68 yaşında bir çılgındı ) bazı küçük şeylerin bütün bir emeği harcayabileceğini düşünemedi; Ve yürümedi. O radalar Milan Katolik Üniversitesinde okuyordum, Ve Askere gitmem gerektiğini düşündüm. daha da fazlası grubun ismi fazla hastalıklıydı. Antonius Rex ise önceki oluşumun doğal bir sonucuydu, 1980 de dağıldı. bunu nedenlerinden biri de Ralefun albümünü doğru dürüst hazırlanmadan alelacele kotarmamızdı. , Albüm bir çok iyi kompozisyondan oluşmmuştu ama çok kötü bir yapımdı. Yine de bizim en bilinen ve en çok satan albümümüz oldu. Muhtemelen hedefimiz ticaret değildi ve bu yüzdenbir çok iyi albümümüz mesela Praeternatural Black Widow gibi kendi yapımlarımız ve eski albümlerimiz ticari zevkleri okşamadı. Bazıları içindeki şeytani ve heretik temalar yüzünden büyük dağıtımcılar tarafından boykot edildiler. Plakları sadece kendimizi tatmin için yaptık ve bence bizim gibiler tarafından kabul edildi ve benimsendiler. Sadece Zora albümünü para için yaptık. Çünkü yapabileceklerimiz için para kazanmak istiyorduk.


Gerçekten "ezoterik ve evrensel bir mesaj olduğunu düşünüyormusunuz ?


D.N.: Milyarlarca insan var bu yüzden sadece bireysel bir cevap verebilirim. Teorik olarak bir iletişimin sadece bazılarında mistik anlamlar yaratıp diğerlerini etkilemediğini düşünüyorum. Herkes için mutlak bir gerçek yok.


Şarkı sözleriniz çoğunlukla cadılık ile ilgili , Sizin cadılarınız kimler ?


A.B.: Cadıların çoğunlukla beyaz yerine siyaha tapanlar olduğu düşünülür; böcekleri,yaratıkları sevenler , İnsanları doğru yoldan saptıranlar, yaradılışın doğasına karşı gelirler, zihinleri okudukları , yaşamları sonlandırdıkları düşünülür. Şarkı sözlerimizdeki dişi karakterler farklıdır. Aquila non capit muscas daki cadılar yüce birer öcalıcı ,ve kana susamıştırlar.


Başlangıçtan 80lere kadar müziğinizi nasıl özetlersiniz ?


A.B.: Abartılı şımarlıklık yüklü bir onyıldı, Kaderimizin müziğimizle tanımlanabileceği bir yazgıydı. Milanoya sonrada Londraya geldiğimizde kafamızda harika müzisyenlerin kendi fikirlerini ortaya koyabilecekleri süper bir grup kurmak vardı. bunu yaparak yüklü meblağlar kazanabileceğimizi düşündük. Fakat hedefimizden kısa zamanda saptık ve hayat tarzımızı ona göre kurmadık. Kibirimizde kısa zamanda silindi gitti. Sadece bestelediklerimizi kaydedebildik , İkimiz de Charles Tiring'e ihtiyaç duyduk çünkü klasik eğitimli orgçular değildik. Ayrıca Albert Goodman da vurmalılar konusunda bize yardım etti. Her ne kadar o zamanlarki gözde davulcumuz Carl Palmer kadar iyi olmasada. Düşünüyorumda müziğimiz saklı bir etkiyi yaratabilecek güçteydi. Spiritüel bir kaçış, Bir gizemin kültürel bir fonksiyonuydu. Birisi bizim için puslu aynaların görüntülerini amatörce işlediğimizi söylemişti.


Hemen hemen aynı müzisyenleri barındırsa da Jacula , Antonius Rex ve diğer gruplarınızla yine de Temel kavramsal bir bütünlük varmıydı ?


A.B.: Gruplarda kavramsal bir farklılık yoktu.isimini anmayı tercih ettiğim Jacula ve Antonius Rex dışındaki Dietro Noi Deserto ve Invisible Force pek kayda değer şeyler değildi. Zora ve Ralefun albümleri başlangıcımızı yansıtır. ilk Antonius Rex ise bu ikisinin olgun bir devam albümüdür. Zora ve Ralefunda Albert Goodman timpani ve vurmalıları bırakıp davul seti çalmak istemişti, sonuç bir felaketti.


Jacula ve Antonius Rex hem İtalyada hemde dışarıda kült seviyesine çıkmış gruplar; Bir box set yayınlamayı düşünmüyormusunuz hayranlarınız için ?


A.B.: Bunu bir çok kez düşündük. İyi bir fikir gibi gözüküyor. Ayrıca elimizde bir DVD oluşturmak için bir çok görüntü kaydı var. Doğru zamanın gelmesini bekliyoruz.


Bütün Jacula ve Antonius Rex ler sınırlı sayıda basıldı. Elit bir müzik olduğunu düşündüğünüz için mi ? yoksa ticari bir seçimmiydi ?


A.B.: Ralefun dışındaki bütün albümlerimiz sınırlı basımlardı. Seçilmiş bir kitle için yapılmış müzikal duygular içeriyordu. Onları kazanamasaydık dışındaki kitleyi de yakalama şansımız yoktu. Ticari bir seçim olduğunu söyleyemem. Çünkü 20 yaşınızda kendinizi Tanrı gibi hissediyorsunuz. Pazar meselelerini pek fazla aklınıza getirmiyorsunuz. Bu işler birazda kader kısmet işi. Albert bize Neque semper arcum tendit rex albümünü Vertigo'nun basacağına emin olduğunu söyleyip duruyordu. Yanlızca o böyle naif düşler görüyordu. Biz ilerin böyle olmayacağını kestirebilmiştik.


Plaklarınızın koleksiyoncu pazarlarında yüksek fiyatlara satılmasına ne diyorsunuz ?


A.B.: Mantıklı olmak gerekirse bunun iki sebebi var. Birincisi ; bir plak nadirse koleksiyoncular ellerinden kaçırmamak için bu paraları dökebilirler. ikincisi ise ; Albümlerimiz tematik ve bütünlüğü olan ve pek sık rastlanılamayan ezoterik konuları içeriyordu. Bu iki sebepten dolayı bir cazibe merkezi olduklarını düşünüyorum. Çünkü bu tür konular her zaman etkileyici şeylerdir. İnsanları kaşır. 1977 albümümüz Zora'nın ilk baskısının 350 dolar etmesi tabiki bizim için bir zevktir ama bir o kadar ilginç olan ise dürüstr olmak gerekirse sağlam bir yapısı olmayan ve özgünlüğü bu kadar şüpheli bir şeye bu kadar para saymak olsa gerek!!


Konser vermemenizi neyle açıklarsınız ?


A.B.: Sadece tek bir konser verdik. 1972de Milano da Teatro dell'Arte de 45 kişiye vermiştik. fakat oldukça tatmin ediciydi. Bilet fiyatları 50.000 liretti. 79 da gayet güzel bir Avrupa turnsi yaptık. 2000 senesinde Albert ortalıktan kayboldu ve bizi Teatro Argentinada bekleyen 2000 hayranlarımıza o gün konser verememiştik.


Neque Semper Arcum Tendit 28 yıl sonra tekrar basıldı. Bu hoş bir şey değil mi ?


A.B.: Gerçekten hoş bir şey tabiki. Praternatural ile birlikte en çok kafa patlattığımız, emek verdiğimiz albümdür. Elimizde 22 tane orijinal kopya kalmıştı. Varşovada bir pazarda korsan kopyalalarını bulmuştuk. Şimdi ürün haklarını Black Widow firmasına sattık. Metinlerin haklarını ise Amerikan-İtalyan ortaklığı bir firmaya verdik.


Romanya'ya çok mu sık gidiyorsunuz ?


A.B.: Romanya'yı hala ikinci evimiz olarak görüyoruz. Sakinlerinde doğal teolojik bir duygu var. Ayrıca Tepes'in anavatanı ( Kazıklı Voyvoda ) Yaratıcılığımızı derinden etkileyen bir kişi.


Bazı albümlerinizin tamamen gözardı edilmesi sizi üzüyormu ?


A.B.: Çok ta değil. Bazıları seyirciye ulaşamadan ölü doğdu. Bir çok kişi ikinci albümümüzden 1980 yılında tekrar basımından sonra bahsetmeye başladı. Bazıları daha yeni yeni değerlendiriliyor.


Londra hatıralarınız nasıl ?


A.B.: Londra eskiden de şu anda da hastalıklı bir metropoldür. Bütün dünyayı hasta edebilecek kadar hemde. Müzik piyasasına da bir çok iyi yapımcı sunmuştur. Sadece onların dediklerini yapıp ipleri onların ellerine verirseniz çok iyi paralar kazanabilirsiniz.


Şu anda takip ettiğiniz bir sanatçı varmı ?


A.B.: 20 yıldanm fazladır yok. İlk çıktıklarında Black Sabbath'ı takip ediyordum. Keef tarafından yapılmış çok etkileyici bir kapakları vardı. Iommi'nin gitar çalışını beğenirdim. Çok orijinal bir tarafı vardı ama sonradan çok basmakalıp oldu. Vander graaf generator ve eski Genesis'i beğenirdim. ilk Gentle Giant albümü, ilk iki King Crimson albümü beni çok etkilemişti. Hiç bir zaman Eric Clapton'dan hoşlanmadım. Solo kariyerinden çok öncelerini de bilirim. Çok biçimsel bir tavrı vardır ve yeni bir fikri yoktur. Bir keresinde New York'ta Iron Butterfly'ı izlemiştim. çok iyilerdi. bu günlerde güzel bir şey bulamıyorum. Yarın içinse beklediğim sadece gürültü. Doris Norton'un 1980 den beri elektronik müzikle sıkı fıkı olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz ? A.B.: Bu onun tabiatının sentetik , yapay bir parçası. O hep bir gruptan ayrı başka sanatçılara ihtiyaç duymadan çalışmak istemesinin bir sonucu. Fiziksel araştırmaları müzikal olmayan deneysel şeyleri seviyorum. gelecekte besteciler değil müzikten kaçışın ürünleri olacak diye düşünürdüm.


Peki şimdi ?


A.B.: 10 yıldan beri gürültü üretmeyi seviyorum gürültü , yaratıcı gürültü. Gerçek uyuşturucuların zararları olmadan uçurucu etki yapabilen şeyler. Müzikle yapılacak şeyler değil bunlar. bir çok tekno albüm yaptım ve bunlar milyonlarca sattı.


Yeni bir albüm varmı kapıda ?


A.B.: Romanya'ya her gittiğimizde bir manstırdaki küçük stüdyomuzda besteler , kayıtlar yapıyoruz. ama bunları ne zaman yayınlayacağımızı bilemiyorum.


Neque semper'e dönersek, bu albümün içerdiği mesaj neydi ?


A.B.: Neque semper'i açıklamak için bir çok farklı tarif mevcut. In cauda içsel bir uyanış kendini keşfetme, Tardo perde büyülü okilt bir dünyaya yavaş yavaş adım atış, Neque semper okült faaliyetler sonucu sanki bir dağın tepesinden ölümlü şeylerden uzak üst benlik durumunu anlatır. Bu bir yolculuk albümü


http://www.antoniusrex.com/



Fermata – Solidarity ( Huascaran – 1978) Slovakya




1970 mayısında And dağlarının Peru'da bulunan en yüksek tepesi Huascaran'daki depremde büyük bir buzul ve kaya kütlesi Yungay köyüne düştü 15 km yüksekten köye yuvarlanan kütleler köyü bir toplu mezara çavirdi. O sırada köyde bulunan Çekoslavak dağcılık ekibinin tümünün bir daha cesetlerine ulaşılamadı. Çekoslovakların ( Artık Slovak demek lazım ) jazzrock grubu Fermata bu kayıp dağcılar anısına 1977 senesinde Huascaran adıyla bir albüm çıkardı. Orta Avrupa ülkelerindeki zengin ve köklü jazzrock geleneğinde önemli yeri olan bir grup olan Fermata'nın Huascaran albümü gerçek bir şaheser. Grubu sırtlayan iki önemli müzisyen multi enstrümanist Frantisek Griglak (gitar , klavye , yaylılar ) ve Tomas Berka'nın eşsiz kompozisyonları , düzenlemelerin profesyonelliği ve 1. sınıf müzisyenlikleri Fermata'nın dünya çapında saygı görmesine sebep oldu. Orta Avrupadaki rock tarihini izleyenler Fermatayı her zaman baş köşeye koymuşlardır. Grubun müzisyenleri sololarında da diğer grup elemanları ile uyumlarına dikkat ederek grup duygusunu ön planda tutmaktadır. Zaten bir grupta en az öne çıkabilecek solo enstrümanlar olan davul ve bas gitarın sağlam olması grup müziği için olmazsa olmazlardan. Slovaklarında bu ikilisi gerçekten işinin ehli. Grup ilk albümünü 75 te çıkardı albümlerde Griglak ve Berka dışında bir çok eleman değişti. Klavyelerin ön planda olduğu enstrümental bir jazzrock yapan grubun eşsiz bir müzikal tarzı var.




Diskografi
1 Fermáta (75)
2 Piesen Z Hol (Song from Ridges) (76)
3 Huascaran (77)
4 Dunajská Legenda (The Danubian Legend) (80)
5 Biela Planéta (The White Planet) (80)
6 Generation (81)
7 Ad Libitum (84)
8 Smile ... (91)
9 Real Time (94)
10 X (99)


Kadro :
Frantisek Griglak gt, kb(1-7);
Tomas Berka kb(1-6);
Anton Jaro bg,perc(1-2);
Peter Szapu dr(1);
Milan Tedla vln(2);
Cyril Zelenak dr(2);
Ladislav Lucenic bg(3);
Karol Olah dr(3-6);
Peter Olah voc(3);
Dezider Pito violoncello(3);
Fedor Freso bg(4-6);
Dalibor Jenis bg(6);
Juraj Bartovic voc,kb(6);
Martin Hanzel kb(7);
Marius Barton bg(7);
Jindrich G.Planka dr(7)



Pirana – Then came the light ( Pirana II – 1972) Avustralya




Santana'nın 70lerin ilk yarısında ve tabiki daha da sonrasında tüm dünyada bir salgın olduğu yıllarda bir çok grubu etkilediği bir gerçek. Avustralya Sidneyli Pirana da bunlardan biri.Kendine Borboletta mahlasını seçen bendenizinde bu tür gruplara karşı özel bir zaafı var. Zaten Hamond orga özel sevgim Emerson veya Lord dan değil Gregg Rolie den doğrudur. Hammond'un jazz-rock , soul ve funk rock gruplarda bir başka tınladığını hepimiz biliriz. Koyunlar , Koalalar , Kangurular ve Gerçek sahipleri Aborjinlerin asimilasyonu ile akla gelen koca kıtadan çalacağımız ilk grup Pirana. 2 albüm çıkarmışlar. çalacağım parça ilkinden çok daha iyi olan ikinci albümden. Dediğim gibi başrolde Hammond'u ile Keith Greg ve cayır cayır gitarıyla Tony Hamilton var. Grubun ayrıca Sunbury festivalinde çaldıkları Soul sacriface festivalin kayıtlarından oluşan Sunbury albümünde bulunmakta.


Diskografi :

1971 Pirana
1972 Pirana II

Kadro :

Keith Greig [kbds]1971-72
Tony Hamilton [gtr]
Phil Hitchcock [bs] 1974
Andrew McCue [kbds, flute] 1973
Richard McEwan [gtr, vcls] 1972
Paul Spetter [dr] 1973
Graeme Thompson [bs]
Stan White [kbds] 1970-1971
Jim Duke-Yonge [dr] 1970-1973


Ruphus – Inner Voice (Inner Voice – 1977) Norveç




Ruphus; Aunt Mary , Popol Vuh ve Titanicle beraber Norveçin 70lerdeki en önemli progressive hard rock gruplarından. A new born day Norveçte 70lerde yayınlanan en önemli albümlerden kabul ediliyor. İlk albümleriyle jazzrock tarzı yapan grup ikinci albümlerinde biraz daha senfonik bir tarzı benimsese de 3. albümlerinin yapımcısı ünlü Gitarist Terje Rypdal ile tekrar jazzrock sounduna dönüyor. Kadın vokalist Sylvi Lillegaard gayet değişik bir tavrı var. biraz Grace Slick'i anımsatıyor. ama tabi sadece bu benzetme ses rengi için söylenebilir. Grup hemen her albümünde müzik tarzı ile yap boz yapmaktan kaçınmamış bu da her tür müzik janrını sevenler için ilgi çekici olabilir.


Kadro :

Thor Bendiksen davul
Kjell Larsen / gitar
Sylvi Lillegård / Vokal
Asle Nilsen / bas
Jan Simonsen / klavye
Svein Hansen / percussion (2-3)

Diskografi :

1973 New Born Day
1974 Ranshart
1976 Let Your Light Shine
1977 Inner Voice
1978 Flying Colours 1
1978 Hot Rhythms, High Notes
1979 Man Made
1996 Coloured Dreams & Hidden Schemes



Bacamarte - Miragem (Depois Do fim - 1982) Brezilya




Latin Amerika'nın 80lerdeki progressive rock'ını özetleyecek ve sonraki yıllardaki bu coğrafyadaki grupların tavrını etkileyecek bir albüm Depois Do Fim. Grup müzikal mirasını 70lerin İtalyanlarından almış gibi. hemen her parçada grubun latin bir grup olduğunu anlamanızla birlikte arşivlerinde bir çok türe sahip olduklarını anlıyorsunuz. Parçaların trafiği apansız olmasa da bir çok kez değişebiliyor. Ve bunu 13 ,15 dk içerisinde değil 5,6 dakikalık kompozisyonlarında yapıyorlar. Flüt ve klavyelerin ana temaları çaldıkları sırada diğer müzisyenler müziğe gerçekten derinlik kazandırabiliyorlar. Mesela ben ünlü Camel'ın bu durumdan bazen başarı ile çıkamadıklarını düşünürüm. PFM ve Locanda Della Fate sevenler bu gruba hint kumaşı muamelesi yapacaklar.


Diskografi :

Depois Do Fim (83)
Sete Cidades (01)

Kadro :

Mario Neto (gitar/vokal),
Sergio Villarim (klavye),
Delto Simas (bas),
Marco Verrissimo (davul),
Marcus Moura (flüt/akordiyon),
Mr. Paul (Vurmalılar)
Jane Dubloc (vokal)


Burnin’ Red Ivanhoe - Across The Windowsill (Burnin Red Ivanhoe - 1970) Danimarka



Beat ve psychedelia grubu olarak başlayan kökenleri ile Burnin' Red Ivanhoe sonradan bu türleri de harmanlayarak ancak jazz rock diye genelleyebileceğimiz kendi müziklerini yarattılar. Saksofoncu Karsten Vogel'in uzun emprovizasyonları grubun alameti farikası ... İlk albümleri M144 1969 da yayınlandı. ilk albümde kendi dillerini Dancayı kullanan grup daha sonra ingilizceyi tercih etti. ikinci albümlerindeki (Burnin' Red Ivanhoe - 1970 ) son parçanın adı Secret Oyster service dir Ki Karstel Vogelin sonradan kurduğu grup olan ve geçen haftalarda geçen haftalarda çaldığım Danimarkalı grup Secret Oyster'e adını vermiştir. 3. albümleri başyapıtları "WWW" yi yine bir yıl sonra 71 de çıkardılar. Aynı yıl folk sanatçısı Povl Dissing'in albümünde çalan grup stüdyo canlı kayıtlarının olduğu albümleri Miley Smile/Stage Recall i yayınladıktan sonra 1972 de dağıldı. Fakat 1974 te Burnin' Red Ivanhoe adı ile bir albüm daha yayınlandı. O sıralar Secret Oyster ile çalışan Vogel bu grup için uygun olmayan emprovizasyonlara dayalı parçalarını Burnin' Red Ivanhoe adı ile yayınladı. bu albüm 3 ayrı gruptan müzisyeni buluşturdu eski gruptan Vogel, Andersen, Fick, Secret Oyster'dan Knudsen ve Day Of Phoenix'ten vokalist Karsten Lyng Grup 1980 de pop rock bir sounda sahip Shorts albümünü çıkardı ve tarihin sayfalarındaki yerini aldı.


Kadro :

Karsten Vogel (soprano saks, alto saks),
Kim Menzer (flüt, keman, trombon, mızıka),
Ole Fick (gitar, vokals),
Jess Stæhr (bas),
Bo Thrige Andersen (davul).

Diskografi:

1. M144 (2LP) - 1969 Sonet
2. Burnin' Red Ivanhoe - 1970 Sonet
3. W.W.W. - 1971 Sonet
4. Miley Smile/Stage Recall 1972 Sonet
5. Right On - 1974 Sonet
6. Burnin' Live (MC) - 1974 Instant Sound
7. Shorts - 1980 Pick Up Pulp
8. Spotlight Burnin' Red Ivanhoe 1969-74 (CD) - 1990 Sonet Spotlight, compilation
9. Lack Of Light - 1998 Polygram
10.Povl Dissing with Burnin' Red Ivanhoe: 6 Elefantskovcikadeviser - 1971 Sonet
 


Ersen - Bir ayrılık bir yoksulluk ( Bir ayrılık ...bir yoksulluk ...bir ölüm – 1974)

Türkiye Ersen'i ortaokul zamanlarından Aman tertip Can tertiple bilirdik. Parçadaki bas rifleri çok akılda kalıcıydı ve ben çok severdim. Militarist bir kaç parça daha yaptı o devirlerde, Polis Haydardı galiba biride en son 10 sene önce Ersen Ustadan Kuru fasulye gibi tuhaf isimli bir albüm yapan Ersen 200elrin başında kendini Dine verdiğini belirtip gazete ve televizyonlara çıkmıştı. Herneyse bundan 3,5 sene önce 74 tarihli Bir ayrılık bir ölümü dinlediğimde bayağı afallamıştım. parçadaki gitar (Fehiman Uğurdemir ) hemen insanı yakalıyordu. Zaten diğer müzisyenler (Basta Özkan Uğur , Davul Mehmet Gözüpek , Ritm Gitar Taner Öngür , Klavye Kılıç Danışman) Anadolu rock all star band gibiydi. gerçekten 70lerdeki ilk dönemi gerçekten ilgiye değer eserler içeriyor. Haliçe gün batışındaki elektrikli kemanı da onun çaldığını da 3, 5 sene önce öğrendim. Eski gruplar hakkında bir kaç iyi web sitesi var Anadolu rock ta bunlardan biri bir çok yerli sanatçı için ilginç bilgiler bulabiliyorsunuz. Bu yüzden sözü yine burada bırakıyor sitedeki Ersen ile ilgili linki veriyorum



Ayrıca şimdi linkini eklemeyi unutuğum Belçikalı radyocu Anadolu Rock uzmanı
PSYCHE VAN HET FOLK'un sitesi de olmazsa olmazlardan.


Kadro :

Ersen Dinleten - vokal
Mehmet Gözüpek - davul
Özkan Uğur - bas
Fehiman Uğurdemir gitar
Kılıç Danışman - Klavye
Taner öngür - Ritm gitar


Opus Alfa - Tango (Opus Alfa - 1972) Uruguay




Kısa ömrüne rağmen ( 1 albüm , 1 45lik) günümüzde uluslararası rock çevrelerinde adı geçen bir grup psychedelic rock ve proto prog arası müzik yapmış


Kadro :

Daniel Berlotone : Gitar Flüt
Jorge Barral : Bas , Gitar , Vokal
Jesus Figueroa : Vokal
Atiliano Losada : Klavye , Vokal
Jorge Graf : Davul , Vurmalılar

Diskografi :

1972 – Opus Alfa
1971 - Casa de huéspedes / Canción para Kenny y los niños (De La Planta ) "45lik"
 
 
 
 

Atila – Dia perfecto (Intercion – 1976) İspanya


Mellotron , Moog ve İspanyol tadları .... Katalan grup Hammond yerine Moog ve Melotronu daha çok kullanıyorlar. Her 3 albümleri de arşivlik. Daha önce çaldığım endülüs gruplarının aksine daha senfonik daha bir kuzeyli !! tarzları var. Biraz zorlarsanız Space rock diye de adlandırabilir. Grup 70lerin 2. yarısında 3 albüm yayınladı. 1999 da tekrar toplanıp konserler verdiler. Çalacağım parça en iyi albümleri (bence) olan Intenciondan. İkinci albümlerinde ilk albümlerindeki kompozisyonları elden geçirip daha da kuvvetlendirmişler. Klavye delilerini iyice zıvanadan çıkaracak bir grup.


Kadro :

Eduardo Alvarez (gitar),
Juan Puñet (davul),
Miguel Blasco (bas) (1999 da Jean P. Gomez)
Paco Ortega (klavye) (1999 da Benet Nogur).

Diskografi :

1975 - Beginning of the End (EP)
1976 - Intención
1977 - Reviure