8 Mayıs 2007

Cahit Berkay Terra Incognita'daydı


Geçen haftaki ( 06..05.07 Pazar) programın konuğu Sayın Cahit Berkaydı. Sayın kelimesini çok ama çok hakketse de ben kendisine Cahit ağabey , Cahit baba demek istedim hemen görür görmez.

Cahit babayla hem son albümü Toprak, yeni grubu ZAN hakkında konuştuk hem de eskilerden bir kaç hatırasını canlandırdık. ( Cem Karaca'nın İhtarname ) Şimdi daha bir çok şey sorabilirdim diye düşünüyorum ama 42 senelik bir kariyere sahip müzisyene 50 dakikalık bir programda sorabileceğim şeyler tabiki sınırlı. Programda yeni grubu ZAN'a solist olarak Haramiler ( 90'ların Haramileri ) grubundan Ayhan Yener'i kazandırdıklarını bildirdi. Grup üyeleri ise Pazar günü bir ekstraları olduğu için Adapazarında idiler.

Albümdeki Hammond Org ( Leslie kabinli !! ) İKSV'den getirtilmiş ve gerçek Hammond kükremesini albümde kullanabilmişler.

Programa albümün açılış parçası güçlü ritmli Gurgula ( Lazca gökgürültüsü ) ile başladık. Sonrasında Cahit Berkay'ın suyun karşı tarafı ile barış ümidi ile yazdığı her iki yakada da geleneği olan bir form olan zeybek havası ile kotardığı Kardak Zeybeği , Alman dostu Rudi için yazdığı (Cenazesinde Moğollar ve Cahit Berkay'ın bestelerinin çalınmasını isteyen sıkı bir Moğollar fanı aynı zamanda ) Arda Kalan'ı dinledik.

Araya da Cahit Berkay'ın Fransa günlerinden laf açılmışken bir Fransız grup sıkıştırdım.
Spheroe adlı grup 1978 tarihli albümlerinin açılış parçasını Türkçe olarak düşünmüş. ve güzel bir isim bulmuş :) Hep deliler bişi bulur ( Fransız gibi söylemeye çalışın :)) )

Bir bilgi daha ; Moğollar ve Zan'ın albümleri neredeyse eş zamanlı olarak önümüzdeki eylülde yayınlanacak.

Moğollar'ı özleyenleriniz varsa ( Benim gibi ; en son 8 ,9 sene önce canlı izlemiştim ) Bu cuma 11.05.07 de Beyoğlu Yeni Melekte Rock N Dark yarışması finalinde yeralacaklar.

Son olarak bir diğer "Moğol" Taner Öngür'ün de Açık Radyo da program yapmaya başladığını hatırlatayım. Her pazartesi saat 20:00 de "Kadife Çekiç, Mavi Duman" adlı programda 60'lardan bu yana, rock müzik ve yan alanlarında, barış ve özgürlük arayışları konu ediliyor.

Cahit Berkay & Grup ZAN - Toprak - 2007


Cahit Berkay : Gitar , Bağlama , Cura , Yaylı Tambur
Aydın Şeref : Davul
Zafer Şanlı : Bas Gitar
Nevzat Yılmaz : Klavye , Hammond org



1.Gurgula (Gökgürültüsü) 4:47
2. Azerak 5:18
3. Arda Kalan 4:42
4. Ma Vulu (Ben Gidiyorum) 4:57
5. Kardak Zeybeği 6:14
6.Mahşer-i İstanbul 4:55
7. Şeytanın Duy Dediği 5:17
8. Kafam Çok Karışık 5:59
9. Ayrılık 6:01
10. Barışa Semah 5:13
11. Yaprak Dökümü 4:27
12. Selvi Boylum Al Yazmalım featuring Hüsnü Şenlendirici 9:38

Blog'u bu kadar yabancı takip ettiğine göre biraz da reklam yapalım ...... Bu arada Voltaj bu albümü internet üzerinden yurtdışına pazarlayabiliyormu bilemiyorum ......

Hey you Anatolian Rock lovers from foreign countries !!! Support this Giant Rocker , Living Legend !!



More information about album , booking and maybe e-shopping please contact Pozitif Edisyon
or Doublemoon records This album released by Voltaj Records ( Sub-brand of Doublemoon )


Pozitif Edisyon Ltd. Şti.
Oba Sokak Kavala Apt No:1/5
34433 Cihangir-İstanbul TÜRKİYE

T. +90 212 334 01 00
F. +90 212 292 97 73


http://www.rhpozitifpublishing.com/

Hiç yorum yok: